Mleczna i wegańska? Oto nadchodzi Las Vegan’s!
Jesień to czas grzybów, dyni, jabłek, kocyka i… czekolady! Nic dziwnego, że zagraniczni i polscy producenci właśnie o tej porze roku zaskakują coraz to nowszymi produktami w ofercie! Tak oto nasza polska Manufaktura Czekolady – Chocolate Story – właśnie zapowiedziała wypuszczenie wegańskich mlecznych czekolad w ramach nowej marki – Las Vegan’s.
Szczerze powiedziawszy, jeszcze do niedawna byłam wielbicielką ciemnych czekolad bez udziału mleka. Często wydawały mi się one zbyt słodkie, niektóre mdłe. Do czasu. W pewnym momencie życia odkryłam coś takiego jak czekolady „dark milk”, które przekonały mnie do ponownego wejścia w świat mlecznych tabliczek. Tym bardziej jestem zainteresowana jak słyszę o innych eksperymentach z mlecznymi czekoladami. Czekolada z roślinnym mlekiem? Kupuję w ciemno! Zwłaszcza, że codziennie wypijane przeze mnie kakao również serwuję sobie z mlekiem owsianym, migdałowym lub sojowym.
– Z roku na rok rośnie grono osób zainteresowanych rzemieślniczymi wyrobami. To efekt zmiany oczekiwań konsumentów, dla których jakość, skład i produkcja staje się coraz ważniejsza i są w stanie zapłacić więcej za produkt z tzw. czystym składem. Przybywa także osób dbających o zdrowie. Sondaż przeprowadzony przez agencję Inquiry nt. odżywiania pokazał, że dla 83 proc. zapytanych osób istotne jest działanie prozdrowotne produktu – mówi Krzysztof Stypułkowski, współzałożyciel Manufaktury Czekolady Chocolate Story i członek rady nadzorczej Las Vegan’s SA.
Las Vegan’s – nowa marka wegańskiej czekolady
Dobra kondycja Manufaktury Czekolady Chocolate Story, obserwacja trendów żywieniowych i zdobywane przez lata doświadczenie skłoniły firmę do podjęcia wyzwania – wprowadzenia na rynek pierwszych wegańskich, mlecznych czekolad polskiej produkcji.
– Pomysł na stworzenie w 100% wegańskiej marki kiełkował w nas od dawna. Jest on wynikiem obserwacji trendów i zachowań konsumentów, a także naszych własnych – cała nasza trójka od dłuższego czasu jest na diecie wegetariańskiej – mówi Tomasz Sienkiewicz, współzałożyciel Manufaktury Czekolady Chocolate Story. Już 1 mln Polaków to wegetarianie i weganie, zaś aż 2 mln planuje przejść na taką dietę. Ponadto 43 proc. Polaków przyznaje, że nie rezygnując ze spożycia mięsa całkowicie, mocno je ogranicza. Równie ważny jest fakt, że niemal 12 proc. Polaków nie pije mleka i nie je produktów mlecznych oraz niemal tyle samo nie je jaj i produktów jajecznych. – Zauważyliśmy, że na rynku brakuje mlecznych czekolad wegańskich, które mają nie tylko dobry skład, ale są także smaczne, a przy tym wpisują się w trendy ekologiczne. Chcemy wypełnić lukę na rozwijającym się rynku słodyczy i produktów wegańskich – dodaje.
Crowdinvesting na 1 mln zł
Co ciekawe, Las Vegan’s będzie mógł współtworzyć każdy (no, prawie każdy!). Jak? Otóż wkrótce będzie można kupić akcje spółki. Już w listopadzie ruszy oferta akcji spółki promowana przez kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. – Chcemy zaprosić grono inwestorów kapitałowych, pasjonatów czekolady oraz osoby zainteresowane losem naszej planety do współtworzenia Las Vegan’s – marki wegańskiej czekolady, która ekologię ma wpisaną w swoje DNA – mówi Tomasz Sienkiewicz. W ramach finansowania społecznościowego (crowdinvestingu) Las Vegan’s SA chce pozyskać 1 mln zł. – Dzięki zebranym środkom poszerzymy ofertę czekolad i produktów wegańskich oraz wdrożymy kolejne rozwiązania ekologiczne w zakresie pakowania – dodaje.
Ambicją założycieli Las Vegan’s jest całkowite uniknięcie plastiku i innych tworzyw sztucznych we wszystkich elementach i rodzajach opakowań zarówno tych jednostkowych, jak i zbiorczych. Marka będzie pierwszą na rynku, w której tradycyjne sreberko czekolady i folia zostaną zastąpione papierowymi opakowaniami. – W pierwszym etapie produkcji planujemy wdrożenie trzech linii produktowych. Pierwsza to tabliczki w kartonowych kopertach wykonanych z surowca wytwarzanego z udziałem makulatury. Znajdzie się wśród nich m.in. czekolada ciemna i czekolady z dodatkami malin i pomarańczy. Drugą linią będą owoce, orzechy, migdały i ziarno kakao w czekoladzie. Trzecia, najważniejsza linia to tabliczki i batony zapakowane maszynowo w innowacyjny materiał opakowaniowy wykonany z papieru z certyfikatem kompostowalności. To impulsowa linia produktów w ekonomicznych, ale w pełni biodegradowalnych opakowaniach papierowych – informuje Marcin Parzyszek, członek zarządu Manufaktury Czekolady Chocolate Story i prezes Las Vegan’s SA.
Brzmi i ciekawie i smacznie. A co Wy na to?
Brak komentarzy