Luksusowe czekolady bean-to-bar w najsłynniejszym domu towarowym świata
Właściwa czekolada we właściwym miejscu. Tak chciałoby się skomentować fakt, że jeden z najsłynniejszych czeladników świata, Pierre Marcolini doczekał się wreszcie swojego miejsca w londyńskim Harrodsie.
W Londynie spędziłam rok. Był to wyjątkowy rok w moim życiu, który niewątpliwie ubogacił mnie w liczne nowe doznania. Randki z absztyfikantami z różnych zakątków świata były ciekawe. Ale znacznie bardziej fascynowały mnie tamtejsze czekolady, które były jeszcze bardziej egzotyczne i niedostępne w tamtym czasie w Polsce, niż przystojni Włosi czy Hiszpanie. Ale tym, co zdecydowanie jeszcze bardziej mnie zaskoczyło w tym mieście był jeden budynek, który choć zwany domem towarowym, przypominał raczej pięciogwiazdkowy hotel. W rzeczy samej, jego klienci zostawiali w nim tyle, co wydaliby na pobyt w luksusowym hotelu. Jak bardzo był (i jest!) to pożądany symbol zakupowego splendoru świadczył fakt, że moje koleżanki chodziły kupić tam chociażby tylko… reklamówkę z logo Harrodsa! Teraz z przyjemnością wróciłabym tam po coś znacznie więcej! W Harrodsie zagościła marka będąca symbolem czekolady bean-to-bar w najbardziej wytwornej odsłonie – Maison Pierre Marcolini.
Zapierająca dech w piersiach przestrzeń czekolady Pierre Marcoliniego została uruchomiona na parterze kultowego domu towarowego na początku maja tego roku (2021). Wszystko na cześć słodkiego jubileuszu – by uczcić 150- letnią historię sprzedawania czekolady w Harrodsie! Cóż, dla Harrodsa czekoalda to wielka rzecz. Zaczął produkować własną czekoladę na początku XX wieku i do lat 70-tych sprzedali jej ponad 100 ton! Przestrzeń została odrestaurowana i zachowana przy użyciu najlepszych materiałów, aby odzwierciedlić oryginalną edwardiańską architekturę odnowioną w zrównoważony sposób. Chocolate Hall została zaprojektowana przez wielokrotnie nagradzane Studio Davida Collinsa. Ten sam zespół projektantów, który stał się autorem szerszej transformacji Harrods Food Hall (na które składają się: The Roastery and Bake Hall, The Fresh Market Hall i The Dining Hall). Cały projekt remontu trwał kilka lat.
Słynny belgijski czekoladnik zaprezentował swoją kolekcję czekolady i ladę serwującą makaroniki, bestseller marki Harrods. Podobnie jak Harrods, Maison Pierre Marcolini jest zobowiązany do oferowania najwyższej jakości czekolady z zaangażowaniem w zrównoważony rozwój i odpowiedzialne pozyskiwanie surowca, tworząc swoje receptury z najlepszych ziaren kakaowych Grand Cru z naturalnymi i egzotycznymi składnikami, takimi jak irańskie pistacje, różowy pieprz z Maroka, orzechy laskowe z Piemont i wiele innych rarytasów z najwyższej póki.
Czekoladnik, nie tak dawno nagrodzony tytułem „Najlepszego cukiernika na świecie, zaprojektował ekskluzywny makaronsy „Crème Brûlée”. To wyjątkowa i nowa receptura Maison Pierre Marcolini, wybrana zamiast klasycznego czekoladowego ganache. Ta nowa zawiera tradycyjny crème brûlée z białą czekoladą i wanilią, w którym ukryte jest karmelowe wnętrze, które nadaje wyjątkowego smaku. Makaroniki dostępne są w limitowanej serii i kosztują 2,10 £ za sztukę (15 g).
Pierre Marcolini
Marka Maison Pierre Marcolini, założona została w Brukseli w 1995 roku przez Pierre’a Marcoliniego, czekoladnika znanego ze swojego wyjątkowego know-how i zaangażowania. To pionier ruchu bean-to-bar i wielki ambasador zrównoważonej produkcji czekolady. Obecnie Pierre Marcolini jest dyrektorem kreatywnym Maison Pierre Marcolini, gdzie zyskał reputację nie tylko dzięki swojej czekoladzie, ale także swoim standardom etycznym, pozyskując najwyższej jakości kakao bezpośrednio od niezależnych producentów z Kuby, Ekwadoru, Madagaskaru, Kamerunu i Wenezueli. Inne rzadkie i egzotyczne składniki uzupełniają znakomitą gamę ziaren kakao, w tym różowe ziarna pieprzu z Maroka, pistacje z Iranu, pieprz z Syczuanu, wanilia z Tahiti, cytryny z Sycylii, cynamon ze Sri Lanki, orzechy laskowe z Piemontu i wiele innych. Pierre Marcolini tworzy wyjątkowe czekoladki i słodkie smakołyki, nie wspominając o swoich słynnych makaronikach.
Maison Pierre Marcolini to obecnie ponad 40 sklepów w kilku krajach, w tym w Belgii, Francji, Wielkiej Brytanii, Monako, Japonii i Chinach. Niedawno otwarto nowy butik w Knokke na wybrzeżu Belgii. Kunszt i nieograniczona kreatywność charakteryzują każdy wyrób marki, która w 2020 roku została nazwana przez Belgów marką odzwierciedlającą ducha Belgii, a sam jej twórca został nagrodzony tytułem „Najlepszego cukiernika w świat”podczas międzynarodowego wydarzenia World Pastry Stars.
Macie apetyt na więcej?
Maison Pierre Marcolini
Harrods
Harrods rozpoczął swoją działalność jako hurtowy sklep spożywczy i handlarz herbatą we wschodnim Londynie, otwierając swoje podwoje w 1834 roku. Od tego czasu stał się najsłynniejszym domem towarowym na świecie, znanym z niezwykle bogatej oferty luksusowych towarów. Oprócz ekskluzywnych marek i niezliczonych działów, jednym z najbardziej znanych atrybutów Harrodsa jest też niezrównany serwis. Harrods nadal kieruje się filozofią „wszystko jest możliwe” i do dziś nasi klienci pozostają w centrum wszystkiego, co robimy.
Harrods w mediach społcznościowych:
Brak komentarzy